סובארו

רכבים חדשים

subaro

כיום סובארו מזוהה בעיקר עם מכוניות, אך שורשיה נטועים עמוק בתוך עולם התעופה. מייסדה, ציקוי נאקאגימה, היה מעורב בפיתוח ויצור של מטוסים לצבא היפני.
ב-1946 נכנסה “פוג’י סאניו” לתחום הרכב והציגה את האב טיפוס הראשון ביפן של הקטנוע. בעקבות התגובות, החל שנה לאחר מכן הייצור הסדרתי של ה”רביט”. במקביל לפיתוח ה”רביט”, עסקה “פוג’י סאניו” גם בייצור מרכבים לאוטובוסים. תחומי עיסוק אלו סללו את הדרך לייצור המכונית הראשונה. במשך השנים סובארו יצרו מכוניות משפחתיות להמונים אך בעלת ביצועים טובים
בשנת 1966 הוצגה לראשונה הסובארו 1000 – המכונית הראשונה של סובארו, בעלת מנוע בוקסר ומערך מכלולים חדשני, שסימן את הדרך לדגמי ההנעה הקדמית של סובארו, המיוצרים עד היום.
דגם זה הציע התנהגות כביש מעולה, בזכות שימוש בהנעה קדמית.

השלב הבא היה פיתוח מערכת הנעה כפולה, שעד אז הייתה נחלתם הבלעדית של רכבי השטח.
בשנות ה80 עשתה סובארו את הצעד הראשון בקבוצת המשפחתיות הגדולות עם הלגאסי.
בעלת מנוע בוקסר והנעה כפולה קבועה .
בשנות השמונים נכנסה סובארו לספורט המוטורי. ספורט תובעני זה דוחק את המכונית לקצה גבול היכולת.
בישראל סובארו החלה לאבד את נתח השוק הגדול שהיה לה בעיקר עקב כניסתם של יצרנים יפניים נוספים לארץ ובראשם מיצובישי. מכירות סובארו דורגו בדרך כלל במקום חמישי עד עשירי. עם זאת, הפופולריות של סובארו בעבר אפשרה לה להחזיק בתואר הרכב הנפוץ ביותר על כבישי ישראל עד לשנת 2005. בשנת 2007 מכרה סובארו קרוב ל-10,000 מכוניות בישראל.