מקדמים חוק שיוזיל מחירי חלפים

מקדמים חוק שיוזיל מחירי חלפים
מפתחים תחרות. מונית
צילום: stocksnap.io

שר התחבורה: “אני מקווה שנחזור לכיוון של הורדת המיסוי”

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח”כ איתן כבל, המשיכה היום להכין לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק הממשלתית לרישוי שירותים לרכב, שנועדה לקדם את התחרות בענף ולהוזיל את מחירי המכוניות החדשות והחלפים. בדיון היום החלה הוועדה לעסוק בפרק המסדיר את ייבוא הרכבים לישראל, והיו”ר כבל התייחס להשתתפות שר התחבורה בישיבה ואמר כי “מעבר לעובדה שהשר רואה בהצעת החוק כספינת דגל, הוא רואה בכך את האפשרות לחולל מהפכה בענף. הוועדה רואה את רוב הדברים עין בעין עם השר, ובכוונתנו לקדם במהירות האפשרית את החקיקה כדי שאזרחי ישראל יוכלו לרכוש רכבים במחירים לא רחוקים מאירופה”.
היו”ר כבל התייחס גם לסוגיית אובר שעלתה בממשלה, ואמר כי הוועדה הייתה אמורה לדון בכך בעבר ומתכוונת לטפל גם בנושא הזה. השר ישראל כץ התייחס להצעת החוק ואמר כי “היא מהפכנית ותביא בשורה צרכנית מהשורה הראשונה. “אני מאמין בתחרות הרבה יותר מאשר בהפרטה, ואנחנו מובילים כאן תחרות אמתית ונכונה שתרחיב את מספר העוסקים בענף ותאפשר קנייה של רכבים, חלקי חילוף וטיפול במוסכים במחירים זולים יותר ובתנאים טובים יותר”. באשר למוניות אמר השר כץ כי “הגברנו את התחרות ברפורמת השמים הפתוחים וברפורמה בנמלים ונעשה זאת גם במוניות, תוך מתן אפשרות הוגנת לגורמים שעוסקים בענף להתמודד מול הגורמים החדשים. השבוע עמדנו לחתום עם ועד עובדי נמל אשדוד על הסכם שלא נותן להם שום תמורה על הקמת הנמל החדש, ואם אנחנו נטעה והפעילות לא תגדל נישא בתוצאות”.

מפתחים תחרות. מונית|צילום: stocksnap.io
מפתחים תחרות. מונית|צילום: stocksnap.io

עוד התייחס השר כץ לנושא המיסוי על הרכבים ואמר כי מדובר בנדבך משמעותי מהכנסות המדינה. “אני מקווה שנחזור לכיוון של הורדת המיסוי, אך אני לא מתיימר לעסוק בכך אלא בהצעת החוק שמפתחת את התחרות”, אמר. במהלך הדיון היום אישרה הוועדה סעיפים הנוגעים להגדרות והתנאים השונים של הרישיונות שיינתנו ליבואני הרכב השונים: היבוא הישיר המסחרי, יבוא עקיף, יבוא אישי ועצמי ועוד. בהתאם להחלטה של הוועדה עוד מהכנסת הקודמת, נקבע כי יבואנים עקיפים לא יחויבו להתקשר עם סוכן בחו”ל בהסכם בכתב, אלא יוכלו לעשות זאת גם בדרכים אחרות אותם יקבע השר באישור ועדת הכלכלה. היועץ המשפטי של איגוד יבואני הרכב, עו”ד אהוד שניידר, הזהיר כי כל יבואן עקיף יוכל לרכוש ולאסוף כלי רכב שנסעו עד 150 ק”מ ולייבא אותם לישראל כחדשים גם אם ייתכן שעברו תאונה. מנהל תחום בכיר יבוא וסחר במשרד הכלכלה, אנואר חילף, אמר מנגד כי לא מזמן אושרה בכנסת רפורמת הקורנפלקס שתאפשר לייבא מזון שהוא לא פחות רגיש, ואומצו אותם עקרונות שנועדו להרחיב את שרשרת האספקה תוך בדיקת המוצרים. “קבענו כללים שנדע בדיון מה שרשרת האספקה גם במקרה הזה והרכב ייבדק כדי שנדע אם הוא חדש”, אמר.


כתבות שתשמחו לקרוא

הוסף תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *