רוכבי הדו-גלגלי מכירים את היתרונות הגדולים של נהיגה חופשית בדרכים והגעה מהירה ממקום למקום אבל כמובן גם את החסרונות. תיקון פנצ'ר פתאומי, טיפול תקופתי, העברת מבחן שנתי או כל תקלה קטנה שמשבשת את סדר היום שלנו. ליאור הררי הבעלים של אקסלנט מוטורס פיתח שירות חדש בשם אקסלנט 360 שהופך את החיים של הרוכבים לקלים הרבה יותר
חבר שראה את השם ליאור הררי על מסך הטלפון שלי, שאל איך את מכירה אותו? שיתפתי אותו שאני עושה כתבה על עולם האופנועים, החבר צחק והסביר שליאור מטפל לו באופנוע כבר שמונה שנים והם הפכו להיות חברים טובים.
ליאור הררי כך מתברר הוא שם מוכר בעולם הקטנועים והאופנועים, כבעלים של מוסך וסוכנות מכירה של המותגים המובילים בישראל בהם ימאהה, קוואסאקי וסאן יאנג. הסיבה לכך היא שירות האקסלנט 360 שהוא ייסד לפני כשני עשורים. במסגרת שירות זה במידה ואחד הלקוחות נזקק לטיפול עבור הקטנוע או האופנוע שלו, הוא לא צריך לאבד את ימי העבודה שלו ולבזבז אותם על נסיעות מיותרות. הררי והצוות שלו מגיעים עד אליו הביתה, אוספים את האופנוע למוסך ולאחר הטיפול הם מחזירים אותו עד אליו מסודר ומתוקן וכל זאת ללא עלות נוספת מעבר עלות התיקון עצמו.
לאנשים שהזמן שלהם יקר
"הרבה מהלקוחות שלנו הם עצמאיים או שכירים בכירים שכל דקה ביום מחושבת אצלם" משתף הררי "זו הסיבה שאני לוקח על עצמי לטפל בדו גלגלי שלהם. דמייני מקרה פשוט שקורה לנו כמעט כל הזמן האופנוע זקוק לטיפול תקופתי, במצב רגיל את מודיעה בעבודה שאת מאחרת באותו יום מגיעה למוסך משאירה את האופנוע ולוקחת מונית או אוטובוס לעבודה, אחרי כמה שעות מודיעים לך שהכלי מוכן ושוב פעם לוקחת מונית או אוטובוס ונוסעת למוסך לאסוף אותו בחזרה אלייך. אין בזה שום הגיון. בימינו זמן זה כסף אז אם אני יכול לחסוך לך את הזמן הזה ולקחת ממך את כל ההתעסקות הזו לא תסכימי לזה ? הרי ברור שכן."
בדרך לעבודה, הקטנוע נתקע בצומת גהה, אפשר פשוט להתקשר אלייך ?
"בדיוק כך, הנה סתם לשם הדוגמא מקרה שהיה לנו השבוע ,לקוח מתקשר ומספר לי שהוא תקוע עם פנצ'ר בכביש 6 ,כולו מבוהל מכל הסיטואציה כל מה שמעניין אותו זה להגיע למשרד כדי להמשיך את הלו"ז של אותו היום. ביקשתי ממנו שישלח לי מיקום מדויק בוואטסאפ ומשם לקחתי את כל החילוץ שלו עליי. תיאמתי לו גרר שיגיע הכי מהר שאפשר ואיך שהם הגיעו אלי לעסק ישר עובד שלי לקח את הלקוח למשרד וכשסימנו את התיקון שלחתי את האופנוע אליו חזרה וכל זה במינימום זמן וללא עלות נוספת".
"אבל לא צריך לחכות לכאלו מקרים קיצוניים, חוץ מלהיתקע באמצע שום מקום יש גם המון מקרים של אובדן ימי עבודה בגלל שצריך להעביר את האופנוע טסט ,סתם תקלה או כל טיפול תקופתי רגיל שיחד מצטברים לכמה ימי חופש בשנה. אני אומר ללקוחות שלי לכו ליום עבודה שלכם ואני ליום העבודה שלי".
עד לפני כשנה רק הלקוחות הקבועים של אקסלנט מוטורס נהנו מחווית השירות הזו אבל הררי החליט לצאת עם השירות הזה החוצה לשאר הלקוחות בענף הוא ייסד אותו וקרא לו "אקסלנט 360 "שירות חינמי שמקיף את כל צרכי הלקוח מטיפול תקופתי לכלי להעברת מבחן שנתי, שירותי גרירה פוליסות ביטוח מוזלות ומהירות ולאחרונה גם ייעוץ משפטי ראשוני חינמי ללקוחות העסק.
צריך הרבה אמון בשביל להפקיד בידיך את האופנוע ולהגיד יאללה אני נשאר במשרד,תבוא תיקח אתה את הבייבי שלי למוסך…
"נכון, יש כאן הרבה עניין של אמון. זה לא רק להפקיד את האופנוע, הלקוח צריך להיות בטוח שאנחנו מספיק מקצועיים כדי לטפל ולתקן אותו עבורו. לכן רוב הלקוחות שלי מקבלים את המידע על כך שאנחנו מוסך מורשה ויש לנו מכונאים מוסמכים וקוראים את ההמלצות מלקוחות קודמים. בכל מקרה לפני שאנחנו מתחילים את הטיפול ברכב אנחנו קודם כל מבצעים אבחון, הלקוח יודע במה אנחנו אמורים לטפל ומה המחיר,זה לא ספונטני ואם יש שינוי הכי קטן מהתכנית אפילו עם זה הוספת נורה ב 20 ₪ אני מיד מתקשר לעדכן אותו.
איך הגעת לעסוק דווקא בתחום השירות, תחום שהוא לא כל כך אופייני לישראלים? שמתי לב שבענף הדו גלגלי יש המון מוסכים באיזור המרכז וכולם מטפלים ומתקנים אופנועים וקטנועים ,חלקם טוב וחלקם פחות טוב אבל בגדול כולם בסדר אבל כשבודקים אותם אחד אחד ומבקשים את השירות שמעבר לטיפול הסטנדרטי, כמו לבוא, לאסוף, לקחת, להגיש במקום הלקוח לטסט, להחליף אותו כשהוא נתקע בכביש, זה אף אחד לא עושה. הבנתי שיש כאן וואקום שמישהו צריך למלא ואני יודע כבר שהלקוחות הוותיקים שלי נהנים מהרמה הזו החלטתי לצאת עם זה החוצה ולתת לעוד רוכבים ליהנות ולחוות את הדבר הזה שקראתי לו "אקסלנט 360."
שיטוט קצר בגוגל ובפייסבוק מגלה הרבה המלצות עלייך
תודה לאל יש לי לקוחות שהם איתי כבר עשרים שנה, עוד מהזמן שהיה לי קוקו והייתי צעיר ויפה. אני כל כך נותן לבן אדם להרגיש מלך שהוא לא עוזב יותר. לאורך כל הטיפול אני שם בשבילו וגם אחרי התיקון אני דואג לוודא שהוא מרוצה מהשירות שהוא קיבל. אין דבר שיותר חשוב לי לדעת שהלקוחות שלי מאושרים. זה הבידול שלי, אני לא מציע ללקוחות שלי מחיר נמוך יותר, אני יודע שמה שהלקוח באמת צריך זה לא עוד הנחה חסרת משמעות אלא מישהו שבאמת ידאג לו. כולנו אוהבים שדואגים לנו וכולנו אוהבים לקבל שירות של מחלקה ראשונה ועוד ללא עלות?
בעידן שבו זמן שווה כסף, יותר ויותר בעלי קטנועים ואופנועים מעדיפים להשאיר את הטיפול בדו גלגלי ואת כל מה שכרוך בזה למי שבאמת מוכן לזה, מכל הלב כי אם כבר לוקחים יום חופש מהעבודה, לא חבל לבזבז אותו במוסך?