שר האוצר החליט להוריד את המס על כלי רכב דו גלגליים קטנים מ-40% ל-25%
אחרי מאבק ארוך הוחלט להוזיל את המס על קטנועים. ראוי לציין כי אפילו במדינות גשומות באירופה, יש הרבה יותר קטנועים, מאחר והמדינות מעוניינות בהפחתה של רכבים בכבישים, בניסיון להקטין עומסי תנועה ולהפחית בזיהום האוויר.
ברשות המיסים שהתנגדו למהלך טענו כי הפסד הכנסות המדינה ממסים עומד על כ-10 מיליון שקל במונחים שנתיים. אולם במשרד האוצר טענו כי הנזק הכספי למשק הישראלי, בשל הפקקים בגוש דן, גדול פי כמה. גם בעיריית תל אביב תמכו במהלך ולבסוף כחלון הכריע והחליט.
במסגרת הצו קטנועים בנפח 125 סמ"ק ומטה, שהספקם אינו עולה על 11 קילו וואט, ישולם עבורם מס בגובה 25%, במקום 40 אחוז. הוראת השעה תהיה תקפה עד סוף יוני 2017.
לקראת תום תקופת הוראת השעה ייבחנו ההשלכות של הפחתת שיעור מס הקנייה ויוחלט על שיטת המיסוי שתופעל בתחום זה. בין היתר, תיבחן האפשרות לבנות את שיטת המיסוי בהתאם למאפיינים של זיהום אוויר ושל בטיחות, כפי שנעשה בתחום כלי הרכב הרגילים.
שר האוצר מסר בתגובה: "ההחלטה נוספת שתסייע במאבק שלנו להפחתת יוקר המחייה בישראל, תקל על כיסם של רוכבי האופנועים, תפחית את העומס בכבישים ותצמצם את זיהום האוויר".